Köpvillkor

Användar- & köpvillkor

Dessa villkor gäller för webbplatsen perfectsmile.se, de produkter samt prenumerationstjänster som erbjuds av perfectsmile.se (”prenumerationerna”, ”produkterna”) och de produkter eller presentkort som levereras enligt produkterna och prenumerationerna. Läs noga igenom dessa villkor. Genom att utnyttja handla våra produkter eller ansöka om prenumeration godkänner du villkoren och accepterar att vara bunden av dem. Skriv gärna ut en kopia för referensändamål. Läs även vår Integritetspolicy.

1. Kontaktuppgifter

Perfect Smile
Ankargränd 5
111 29 Stockholm

E-post: info@perfectsmile.se
Momsregistreringsnr: 870501-0471
Bankgiro Nr:  561-2130
Org nr: 870501-0471

2. Prenumeration och produkter

2.1 Du får bara ansöka om prenumeration eller handla våra produkter om du är 16 år eller har målsmans godkännande vid beställning. Vi ber dig också observera att du på perfectsmile.se endast kan träffa avtal om prenumeration samt köp av produkt för leverans av produkter till adress i Sverige.

2.2 När du har handlar produkter eller har ansökt om prenumeration via perfectsmile.se bekräftar vi mottagande genom att skicka ett meddelande till den e-postadress du angivit. Avtalet mellan dig och oss sluts dock först när vi i ett nytt e-postmeddelande bekräftar att en produkt från perfectsmile.se har eller kommer att skickas till dig.

2.3 Avtalet om prenumeration innebär att du  varannan månad får leverans av vår produkt till den av dig angivna adressen.

2.4 Vi förbehåller oss rätten att avstå från att träffa avtal med dig utan angivande av skäl.

3. Priser

3.1 Med undantag för uppenbara felskrivningar gäller de priser och fraktkostnader som från tid till annan anges på perfectsmile.se. Priserna anges inklusive mervärdesskatt.

3.2 Priset för prenumeration består vanligen av en återkommande periodisk avgift (t.ex. varannan månad). De priser som gäller för din prenumeration anges i samband med din ansökan.

3.3 Priser och fraktkostnader kan komma att ändras. Du är alltid bunden till det pris som gäller när du ansöker om prenumeration.

3.4 Vi förbehåller oss rätten att neka köp eller avbryta din prenumeration utan angivande av skäl.

4. Betalning

4.1 Du kan välja att köpa våra produkter utan någon prenumeration. Pris och villkor framgår i produktbeskrivning samt i kassan.

4.2 Genom prenumeration av våra produkter förbinder du dig att betala den periodiska avgiften fram till prenumerationens upphörande. Prenumerationen gäller tills vidare om inget annat är överenskommet.

4.3 Den första periodiska avgiften utgår i samband med din ansökan om prenumeration och efterkommande avgifter utgår vanligtvis  c a 60 dagar (2 månader) efter att du påbörjat din prenumeration. Om din ansökan inte beviljas kommer det emellertid inte att utgå någon avgift. Du kan avsluta din prenumeration när som helst och har inte någon uppsägnings- eller bindningstid.

4.4 Vid eventuell kampanj eller ”prova-på-erbjudande” kan din initiala kostnad skilja sig från den periodiska avgiften. (Exempelvis 49kr vid första beställningen följt av 299kr/varannan månad). Detta framgår i sådant fall vid betalning, beställning samt i beskrivning av produkten eller prenumerationen som köpet avser.

4.5 Betalning ska ske genom kredit- eller betalkort (Visa eller Mastercard).  Du godkänner att vi får debitera ditt köp samt de periodiska avgifterna från ditt kredit, betalkort utan ytterligare godkännande fram till dess du byter betalningssätt och/eller uppdaterar dina betalningsuppgifter via ditt konto på perfectsmile.se eller genom att skicka ett meddelande till support@perfectsmile.se (med tillägg av den tid som vi skäligen kan kräva för att hinna åtgärda debiteringen).

5. Leveranstider

5.1 Efter ingången prenumeration kommer vår produkt att levereras varannan månad.

5.2 Beräknad leveranstid anges vid köp och är  vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.

5.3 Om en produkt tar slut förbehåller vi oss rätten att inte leverera någon produkt. Det kommer i så fall inte heller att utgå någon avgift för den månaden eller vid det köptillfället.

6. Uppsägning och automatisk förlängning

6.1 Både du och vi får när som helst, utan angivande av skäl, säga upp prenumerationen till upphörande vid utgången av då gällande prenumerationsperiod.

6.2 Du säger upp din prenumeration genom att kontakta oss. Vi säger upp prenumerationen genom att skicka en uppsägning till den e-postadress du angivit.

6.3 Avslutas inte prenumerationen kommer den automatiskt att förnyas med samma löptid, vanligtvis var 60:e dag (varannan månad).

7. Ångerrätt

7.1 Om du är konsument får du enligt svensk lag ångra dig inom 14 dagar från den dag du mottar en produkt.

7.2 Du får utöva din ångerrätt endast om produkten hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om produkten har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till dig.

7.3 Du utövar din ångerrätt genom att kontakta oss inom 14 dagar. Du kontaktar oss genom att skicka ett meddelande till support@perfectsmile.se. Produkten skall returneras till Ankargränd 5, 111 29, Stockholm.

7.4 Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalt för produkten.

8. Nöjd-kund-Garanti

8.1 Om du mot förmodan inte skulle vara 100% nöjd med våra produkter har du som kund rätt att få 100% av dina pengar tillbaka.

8.2 För att åberopa nöjd-kund-garanti skall du inom 14 dagar från att du mottagit produkten kontakta kundtjänst via e-post (support@perfectsmile.se).

8.3 Dina pengar betalas tillbaka inom 30 dagar till svenskt bankkonto.

8.4 Nöjd-Kund-Garanti kan endast utnyttjas vid ett tillfälle för varje kund (för att förhindra eventuellt missbruk.)

9. Reklamation

Om en Produkt är felaktig kan du inom skälig tid reklamera produkten och få instruktioner om hur du kan returnera den. Reklamationen kan lämnas genom att skicka ett meddelande med beskrivning felet till support@perfectsmile.se.

10. Ansvar

Om du är konsument regleras vårt ansvar för produkterna i konsumentköplagen (1990:932).

12. Befrielsegrunder

Om fullgörandet av våra åtaganden väsentligen försvåras eller förhindras på grund av omständighet som vi inte kunnat råda över, såsom exempelvis arbetskonflikt, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad författning, myndighetsingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra påföljder. Detta ska dock inte begränsa dina rättigheter enligt konsumentköplagen eller annan tvingande författning.

13. Tredjepartswebbplatser

Webbplatsen kan innehålla länkar till webbplatser som drivs av en av våra partners, annonsörer  eller av annan tredje part. Observera att vi inte ansvarar för innehållet på sådana webbplatser eller för de varor eller tjänster som erbjuds där.

14. Tillägg och ändringar

Vi har rätt att från tid till annan göra tillägg till och ändringar av dessa villkor. Du är bunden till de villkor som gällde vid den tidpunkt du ansökte om Prenumerationen, såvida inte vi meddelar dig om ändringar av tillägg och du inte inom 60 dagar från den dag sådant meddelande skickades, meddelar oss om att du inte accepterar sådana ändrade villkor (varvid prenumerationen omedelbart ska upphöra).

15. Tillämplig lag och tvist

Dessa villkor och Prenumerationen ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk rätt. Tvist i anledning av dessa villkor eller Prenumerationen ska avgöras av allmän domstol.